Το πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης διοργανώθηκε από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ στο πλαίσιο της Πράξης "Δράσεις ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας από τους Κοινωνικούς Εταίρους, με αξιοποίηση της εμπειρίας του εκπαιδευτικού στην τάξη, στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς-Διακρατικές συνεργασίες κοινωνικών εταίρων στο χώρο της εκπαίδευσης" του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση".


Η επιμόρφωση


Το πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών είχε σκοπό να εξοικειώσει τους εκπαιδευτικούς με τις σύγχρονες εφαρμογές των ΤΠΕ και να τους καταστήσει ικανούς να τις αξιοποιούν με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις καθημερινές τους διδακτικές ανάγκες και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των μαθητών της τάξης τους.
Οι δυνατότητες των ΤΠΕ παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν υπό το πρίσμα των προσωπικών και συλλογικών εμπειριών σε επίπεδο σχολικής μονάδας σε ότι αφορά στους τρόπους με τους οποίους αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί τις ΤΠΕ, τις προσωπικές τους θεωρήσεις για τις πρακτικές ένταξης των ψηφιακών μέσων στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία αλλά και τις προσωπικές ανάγκες, το ενδιαφέρον και τις αναζητήσεις τους.


Με τα δεδομένα που προέκυψαν από την ανάλυση αναγκών, προσδιορίστηκαν οι στόχοι του προγράμματος. Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα επιμόρφωσης αποσκοπούσε στο να καταστήσει τους εκπαιδευτικούς ικανούς:
  • Να αναγνωρίζουν και να αναφέρουν τις σύγχρονες εφαρμογές των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
  • Να αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο, να τις επεξεργάζονται και να τις οργανώνουν για να εμπλουτίσουν και να υποστηρίξουν τη διδασκαλία τους.
  • Να χειρίζονται υπολογιστικά εργαλεία και διαδικτυακές εφαρμογές για να υποστηρίξουν την ανακαλυπτική και τη διερευνητική μάθηση και να αναπτύξουν τις συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών τους.
  • Να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες των ΤΠΕ, να αποδέχονται την ένταξή τους σε όλο το φάσμα του αναλυτικού προγράμματος, να συνεργάζονται και να ανταλλάσουν εμπειρίες, καλές πρακτικές και καινοτόμες ιδέες με άλλους εκπαιδευτικούς με στόχο την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των νέων μέσων στη διδασκαλία και τη μάθηση.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης περιλάμβανε 30 ώρες εκπαίδευση στο εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου και βασίστηκε στην ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία προσεγγίστηκε μέσα από το χειρισμό των υπολογιστικών εργαλείων και των διαδικτυακών εφαρμογών, με τους εκπαιδευτικούς να συζητούν τις δυνατότητες και τις πρακτικές ένταξης των ΤΠΕ στη διδασκαλία και τη μάθηση. Η εκπαίδευση στο εργαστήριο πλαισιώθηκε από 20 ώρες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όπου οι εκπαιδευτικοί εξεικοιώθηκαν με τη δημιουργία ενός κλειστού Wiki συμμετέχοντας σε δραστηριότητες διαδικτυακής επικοινωνίας και ανταλλαγής εκπαιδευτικού υλικού.