Το πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης διοργανώθηκε από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ στο πλαίσιο της Πράξης "Δράσεις ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας από τους Κοινωνικούς Εταίρους, με αξιοποίηση της εμπειρίας του εκπαιδευτικού στην τάξη, στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς-Διακρατικές συνεργασίες κοινωνικών εταίρων στο χώρο της εκπαίδευσης" του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση".


Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Ζητήματα ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση

Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση αποτελεί έναν υπό έμφαση στόχο των επίσημων εκπαιδευτικών πολιτικών σε πολλές χώρες του κόσμου, μεταξύ των οποίων και στη χώρα μας, καθώς η ραγδαία διείσδυσή τους σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής συνοδεύεται από αισιόδοξες εκτιμήσεις ως προς τη συμβολή τους στην αναβάθμιση της διδακτικής διαδικασίας και στη βελτίωση της ποιότητας της μάθησης.
Στην εκπαιδευτική διαδικασία τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των ΤΠΕ δεν προσεγγίζονται με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους αλλά κυρίως με τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά τους και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται για να υποστηρίξουν τη διδασκαλία και τη μάθηση. Η επιστημονική έρευνα επιδεικνύει έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό μελετών και εργασιών οι οποίες εξετάζουν τη συμβολή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση πέρα από το επίπεδο της καλλιέργειας του πληροφορικού γραμματισμού, επικεντρώνοντας σε ζητήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, η ένταξη των ΤΠΕ:
•εμπλουτίζει την εκπαιδευτική διαδικασία με πλούσιες και ανεξάντλητες πηγές πολυμορφικού εκπαιδευτικού υλικού μέσα από εφαρμογές πολυμέσων, ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και τον παγκόσμιο ιστό (Word Wide Web) καθώς και με εργαλεία επικοινωνίας (email, chat, τηλεδιάσκεψη).
•παρέχει περιβάλλοντα όπου η μάθηση προκύπτει μέσα από την ανακάλυψη, διερεύνηση και οικοδόμηση της γνώσης από τον ίδιο το μαθητή (εκπαιδευτικό λογισμικό, πληροφορικά περιβάλλοντα, κλπ).
•υποστηρίζει μαθητές με διαφορετικά μαθησιακά στυλ, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, μαθητές με ειδικές ανάγκες αλλά και μαθητές που κατοικούν σε απομακρυσμένες γεωγραφικές περιοχές.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου